Op vakantie is er door mij toedoen een mobiel van 600,- euro kapot gegaan door waterschade.

Is dit te verhalen op mijn aansprakelijkheidsverzekering?

Weet jij het antwoord?

/2500

Jazeker! Als jij (!) per ongeluk iemand schade toedoet kan je dit door je aansprakelijkheidsverzekering laten vergoeden, tenzij het het toestel van je partner is; Dan zou je reisverzekering een optie zijn, maar of die betaalt is afhankelijk van je pakket..

Dat lijkt me wel, tenzij er ook een andere schuldige aan te wijzen is en tenzij er een andere verzekering voor is.

Normaliter wel, echter als de eigenaar van de telefoon vrijwillig samen met jou een waterspel aan het doen was, zal de verzekering de aansprakelijkheid afwenden.

Je kan het proberen. De eigenaar van de telefoon moet je aansprakelijk stellen voor de geleden schade. En jullie moeten een exacte omschrijving van het voorval geven.

Je zult je WA polis er op na moeten lezen voor mobiele apparatuur telefoons en laptops geleden er veel uitzonderingen. Het beste zou zijn dat de telefoon zelf verzekerd is zoals je bij aanschaf kunt doen.

Was het je eigen mobiel of die van een ander? Waarschijnlijk zal, als het een ander zijn mobiel was, de verzekering het eerst willen verhalen op de reisverzekering van die persoon. Mocht die persoon geen reisverzekering hebben, dan kun je je eigen aansprakelijkheidsverzekering erbij halen. Let op: de meeste aansprakelijkheidsverzekeringen kennen een eigen risico!

Gewoon navragen bij verzekering.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100