Op vakantie is er door mij toedoen een mobiel van 600,- euro kapot gegaan door waterschade.

Is dit te verhalen op mijn aansprakelijkheidsverzekering?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jouw mobiel of andermans mobiel?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mobiel van een ander
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan valt het onder je persoonlijke aansprakelijkheidsverzekering, als je die hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt eraan van wie de mobiel wel was. Als hij van je partner is of van je meerderjarige kinderen niet.

Antwoorden (6)

Jazeker! Als jij (!) per ongeluk iemand schade toedoet kan je dit door je aansprakelijkheidsverzekering laten vergoeden, tenzij het het toestel van je partner is; Dan zou je reisverzekering een optie zijn, maar of die betaalt is afhankelijk van je pakket..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Normaliter wel, echter als de eigenaar van de telefoon vrijwillig samen met jou een waterspel aan het doen was, zal de verzekering de aansprakelijkheid afwenden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan het proberen. De eigenaar van de telefoon moet je aansprakelijk stellen voor de geleden schade. En jullie moeten een exacte omschrijving van het voorval geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zult je WA polis er op na moeten lezen voor mobiele apparatuur telefoons en laptops geleden er veel uitzonderingen. Het beste zou zijn dat de telefoon zelf verzekerd is zoals je bij aanschaf kunt doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Was het je eigen mobiel of die van een ander?

Waarschijnlijk zal, als het een ander zijn mobiel was, de verzekering het eerst willen verhalen op de reisverzekering van die persoon. Mocht die persoon geen reisverzekering hebben, dan kun je je eigen aansprakelijkheidsverzekering erbij halen.
Let op: de meeste aansprakelijkheidsverzekeringen kennen een eigen risico!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon navragen bij verzekering.