Kan ik de volledige vergoeding voor brillen (die voor 2 jaar geldt) in 1 jaar opgebruiken en dan in 2013 weer overstappen naar een andere verzekeraar?

Ik ben van plan op de valreep over te stappen van zorgverzekeraar. Nu weet ik dat ik het komende jaar hoge kosten zal hebben en lenzen/bril. CZdirect vergoedt €200 voor 2 jaar. Is het mogelijk om deze €200 in 1 jaar te gebruiken en na dat jaar naar een andere verzekeraar over te stappen? Of moet je dan de helft terugbetalen?
Hoe werkt dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Ik heb op de site van CZ gezocht voor je; daar wordt het volgende gezegd:

U hebt één keer per 2 kalenderjaren recht op een bepaald bedrag. De periode waarin u dit bedrag krijgt, loopt gelijk met twee kalenderjaren. Koopt u bijvoorbeeld in juni 2010 een bril, dan loopt de periode van 1 januari 2010 tot 1 januari 2012.

Dus ik lees het zo dat je best 200,- per jaar aan kosten mag hebben, alleen krijg je het jaar daarop, áls je nog bij hen verzekerd bent, niets meer. Dus kun je ook na een jaar overstappen na een andere verzekeraar.

Toegevoegd na 4 minuten:
in de voorwaarden van de aanvullende verzekering verwijzen ze nog naar artikel D 4.7. ik kon die niet zo snel vinden op de zite, maar wellicht jij wel en kun je daar nog iets specifiekers vinden.

Toegevoegd na 5 minuten:
site bedoel ik, niet zite :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De brilvergoeding van eenmaal per 2 jaar komt uit de aanvullende verzekering. Als je overstapt naar een andere zorgverzekeraar dan begin je met een schone lei zonder terugbetaling.