Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Skoda City Go. 2016. 120.000 km. All Risk verzekeren?

tinus1969
4 maanden geleden
Heb je voldoende spaargeld om een nieuwe/vervangende auto te kopen als je deze auto morgen total-loss rijdt?
Inekez1
4 maanden geleden
Die afweging moet je zelf maken. - Hoe groot is de kans dat je die All risk ooit nodig gaat hebben?
- Hoe groot is je probleem als je niet All risk verzekerd bent en je auto heeft forse schade?
- Wat is voor jou het premieverschil tussen WA, WA+beperkt casco en All risk? Met WA+beperkt casco is je auto wel verzekerd voor schade door vandalisme, brand, dieren, storm etc. Maar niet voor schade die je zelf hebt veroorzakt. Met all risk is je auto verzekerd voor alle schade, ook schade die je zelf hebt veroorzaakt. Afhankelijk van waar je woont kan het premieverschil tussen WA en WA+ heel klein zijn, terwijl All risk meteen flink hogere premie is.
Inekez1
4 maanden geleden
https://www.geld.nl/autoverzekering/service/all-risk-verzekering-auto-ouder-dan-10-jaar
ronron1212
4 maanden geleden
Wat is de waarde van je auto? Als je zelf de veroorzaker bent van de schade daarvoor neem je all risk. Maar je krijgt van de verzekering nooit meer dan de dagwaarde dus hoeveel kost je auto en wat kost all risk.
Vaughn
4 maanden geleden
Die Skoda lijkt mij het niet waard om all-risk te verzekeren, dat doe je normaal met auto's tot een jaar of vijf. Auto's van 2016 krijg je geen bips meer voor terug, dus zeg maar dag tegen je dagwaarde.
ronron1212
4 maanden geleden
Dat is dus wat je krijgt als je auto in de prak rijd de dagwaarde.
Inekez1
4 maanden geleden
De dagwaarde van een Citigo uit 2016 is toch nog ruim 5000 euro. Mensen die dat weinig geld vinden, kopen denk ik ook nooit een Citigo. Bij veel verzekeringen krijg je bovendien tot 3 jaar na aanschaf de aankoopprijs in plaats van de dagwaarde. Dus die eerste 3 jaar loop je niet het risico dat je er 'geen bips' voor terugkrijgt. Ik heb er even een prijsvergelijker op losgelaten. In mijn situatie zou het nog geen 6 euro per maand extra kosten vergeleken met WA + beperkt casco (en ongeveer 8 euro extra vergeleken met alleen WA), dus ik zou het zeker overwegen om die auto goed te verzekeren. Ben je jong en heb je weinig schadevrije jaren, dan lopen de maandelijkse kosten voor een verzekering al gauw heel hard op en wordt het een ander verhaal. Zelfde als je in een drukke regio woont waar de premies hoger zijn.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing