Kan je een autoverzekering en wegenbelasting door iemand ander laten betalen?

hoi,
Ik wil een auto aanschaffen maar mijn vader wil de financiering opzich nemen. Dit betekent dat op papier de auto van mijn vader is en dus niet van mij.
Echter ben ik wel de hoofdbestuurder. En gaat het dus alleen om t financiële koopplaatje.
Nu rijd ik zelf al auto en wil ik de nieuwe auto op mijn eigen verzekering zetten en blijven betalen. Is dit mogelijk?
Ook de wegenbelasting wil ik gewoon voor mijn rekening blijven nemen.. is dit ook mogelijk?

Ik wil mijn vader zoveel ontzien van de overige kosten zodat hij alleen met de aflossing die ik mee ondersteun zit.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
5.4K
ronron1212
3 jaar geleden
De andere kosten kan je toch ook gewoon aan je vader betalen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Hou het simpel...wie financiert - in dit geval je vader - betaald ook de verzekering en de wegenbelasting. Je kan hem terugbetalen
Of.... je gaat zelf de financiering aan en betaald ook de rest...
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Probleem is dat ik de financiering door omstandigheden niet kan betalen. Vandaar dat mijn pap dit wil doen. Hoopte op constructie alles op mijn naam en de financiering op mijn vader, dit is helaas niet mogelijk.
Vandaar de vraag over de verzekering en belasting
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
In principe denk ik dat de verzekering niet weet wie heeft gefinancierd. Tenzij er expliciet wordt achter gevraagd, dan kan dit misschien problemen geven. Oplossing kan zijn... zoals ik al zei... uw vader betaald alles en brengt de verzekering er van op de hoogte dat er meerdere bestuurders zijn.
Jij betaald uw vader terug. Probleem opgelost denk ik.
jc54
3 jaar geleden
Als jij de hoofdbestuurder bent, de belasting betaalt en de verzekering op naam wil hebben, waarom dan niet de auto op jouw naam zetten? Dat kan ook als iemand anders de auto betaalt.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Jc54 volgens de auto dealer kan dit niet. Dacht als alles op mijn naam staat en het financieel loopt via vader probleem opgelost. Blijkbaar moet alles gekoppeld zijn. Zo werd mij verteld. Zelf financiering is iets mogelijk helaas.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Financiering is door lening btw
Inekez1
3 jaar geleden
@jc54 Dat zal waarschijnlijk niet kunnen omdat de auto geldt als vorm van onderpand voor de lening. Blijkbaar heeft pa zelf ook niet genoeg spaargeld om de auto te kopen...
paulus811
3 jaar geleden
Voor de financiering ga je toch gewoon naar de bank, daar leent je vader een X bedrag, geeft dat aan jou en jij koopt er een auto mee. Simpel. Ik begrijp niet zo goed waarom de auto dan op jouw vader zijn naam zou moeten komen.

Antwoorden (2)

Als jij hoofdbestuurder wil worden zal de verzekering 3 vragen stellen.1 Ben jij ooit door een verzekering geweigerd? 2 Is jouw rijbewijs ooit afgepakt? 3 Ooit in aanraking geweest met justitie? Als deze vragen met nee kan worden beantwword , zal verzekeren geen probleem zijn. Echter als jij korting opbouwd door schadevrij te rijden kan jij deze niet meenemen als de auto op jouw naam komt.
3 jaar geleden
Je kunt niet een auto verzekeren die niet op jouw naam staat. Wegenbelasting komt ook automatisch bij de kentekenhouder. Wie e.e.a. betaalt maakt niet uit, maar als jij de verzekering op je naam wilt hebben (ivm opbouw schadevrije jaren enzo) kan dat alleen als ook de auto op jouw naam staat.
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Niet waar. Ik ken een situatie waar de dochter de eigenaar is, en de vader de verzekering op de naam heeft.
Of het een gewenste situatie is, is een andere vraag.