Waarom zou ik een begrafenis verzekering kiezen inplaats van een levensverzekering?

Als ik een goede en goedkope levensverzekering afsluit krijg ik tonnen geld wanneer ik overlijd zo lijkt het. Maar wanneer ik een begrafenis verzekering afsluit betaal ik meer en krijg ik slechts een paar 1000 begrafenis kosten vergoed? Ik ben nog wel Jong (28) mis ik iets of is de keuze voor een levensverzekering (ook zonder koophuis) veel beter?

Weet jij het antwoord?

/2500

Een goedkope levensverzekering is meestal een overlijdens risico verzekering deze verzekering betaald uit als je jong overlijd en kan dan je levenspartner een extra ondersteuning bieden na jouw overlijden. Handig als je partner veel minder verdiend en je kinderen hebt. Deze verzekering heeft een looptijd en betaald na de looptijd niet meer uit. Dan heb je dus geen verzekering meer en ook geen geld. Een overlijdens verzekering betaald altijd uit bij jou overlijden te dekking van jou begrafenis. De kosten van een crematie of begrafenis bedraagt op dit moment ongeveer 7.000 euro.

Bij het vergelijken van premies van levensverzekeringen met de premies van uitvaartverzekeringen zul je met veel factoren rekening moeten houden. Dé levensverzekering bestaat niet. Het is een verzamelnaam voor een groep verzekeringen die draaien om het leven van een verzekerde. Ze keren uit als de verzekerde komt te overlijden. Bij een kapitaal- en een lijfrenteverzekering kan het zijn dat de verzekering ook uitkeert als de verzekerde nog in leven is. Als een verzekering uitkeert bij overlijden én bij leven is er een gemengde verzekering afgesloten. Pensioen-, spaar- en beleggingsverzekeringen worden soms ook levensverzekeringen genoemd. De premie die betaald wordt voor één van bovengenoemde vormen van verzekering is niet altijd minder dan de premie van een uitvaartverzekering. De premie van een levensverzekering is afhankelijk van de soort verzekering, de premie van een uitvaartverzekering is afhankelijk van de leeftijd waarop de verzekeringnemer de verzekering start. De leeftijd bij het afsluiten van een uitvaartverzekering is een indicatiefactor voor de berekening van het aantal jaren dat de premie geïnd kan worden. De uitvaartverzekeraar moet altijd uitkeren, ook als de uitvaartverzekering afgesloten is op 70-jarige leeftijd. Een AOW-gerechtigde zal minder jaren premies af dragen dan een twintiger. De premie kan hoger zijn dan de premie van een bepaalde soort levensverzekering. Of de keuze voor een bepaalde levensverzekering of een overlijdensrisicoverzekering (ook zonder koophuis) verstandiger is dan een begrafenisverzekering die alleen de kosten van de begrafenis dekt, ligt aan uw persoonlijke omstandigheden en de persoonlijke omstandigheden van de nabestaanden. Het kan als niet huisbezitter verstandig zijn om over een levensverzekering of overlijdensrisicoverzekering na te denken. Veel nabestaanden gaan er financieel op achteruit als hun partner is overleden. Huurders denken vaak niet na welke de financiële gevolgen van het overlijden van één van de partners kunnen zijn. De vaak te hoge huurkosten voor één inkomen lopen gewoon door na het overlijden van de partner. Bij overlijden na euthanasie keren overlijdensrisicoverzekeraars bijna altijd gewoon uit. Wanneer de wettelijke regels zijn gevolgd, geldt er geen wachttijd. Een uitvaartverzekering heeft vaak beperkende voorwaarden wanneer de verzekerde overlijdt na euthanasie. Bij een aantal verzekeraars moet de uitvaartverzekering een bepaalde tijd lopen voordat ze het verzekerde bedrag uitkeren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100