Kunnen er getuigen voorgedragen worden na een verkeersongeval, terwijl er op het schadeformulier staat aangegeven dat er geen getuigen zijn?

Na een verkeersongeval is er een schadeformulier ingevuld door beide partijen. Zij geven beide aan dat er geen getuigen zijn bij het ongeval. Het formulier wordt ondertekend.
Naderhand geeft een van de partijen aan toch getuigen te hebben gevonden die in zijn/haar voordeel verklaren.

Zijn deze getuigen dan gewettigd en kunnen zij verandering in de zaak brengen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, je mag altijd na een ongeval op zoek gaan naar getuigen, ook als het schadeformulier al naar de verzekeringsmaatschappij is gestuurd, je ziet regelmatig oproepjes in de krant: Getuigen gezocht, zowel gezocht door de politie, verzekeringsmaatschappij, als betrokkene bij het ongeval. Jullie kunnen beide personen over het hoofd hebben gezien, die het ongeluk wel degelijk hebben zien gebeuren. Dat kan van een afstandje zijn, of door een raam, of vanuit een winkel bijvoorbeeld, maar ook een voorbij rijdende auto, scooter of fietser. Als zich alsnog getuigen melden, dan kun je dit doorgeven aan je verzekeringsmaatschappij, het is aan de maatschappij of zij de getuigenis meenemen in hun onderzoek naar de toedracht van het ongeval.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Correct. Door de verzekeringsmaatschappij word je schriftelijk gevraagd of je bereid bent je om zo nodig, je verklaring (waarnemingen) onder ede te bevestigen bij de rechtbank.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Plus!