Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik dit declareren op een WA verzekering? (zie uitleg)

Beste goeievragers,

Ik ben met mijn fiets tegen een lesauto gereden. Er is niets met de auto mis, maar alleen de dodehoekspiegel is kapot gegaan. Deze moest worden vervangen. Mijn vraag is dus, kan ik dit declareren op mijn WA-verzekering? Het gaat niet om een groot bedrag (45 euro) maar toch handig als ik niets hoef te betalen. En als ik dit kan declareren, verandert er dan niets aan mijn no-claim (als die uberhaupt bestaat bij een wa-verzekering)?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
667

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Op de fiets is er geen sprake van een WA verzekering ( de W zegt namelijk dat de verzekering wettelijk verplicht is, en dat is deze niet). Waarschijnlijk bedoel je de AVP verzekering (aansprakelijkheid voor particulieren).
Hier kun je dit bedrag wel claimen. Maar je moet wel een aansprakelijkheidsstelling krijgen. Dit heeft geen premieconsequenties.

Je moet overigens wel echt fout zijn omdat je als fietser beschermd bent. Dus indien de auto geparkeerd staat, ben jij fout.

Maar claimen kan.
Indien geen Eigen risico.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+

Andere antwoorden (1)

ja, alle schade die jij een ander per ongeluk toebrengt, dus niet met opzet, kun je opgeven aan je wa verzekering, dus ik zou ze maar snel bellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ ook omdat de minnen onbegrijpelijk zijn.
Het is een goed, duidelijk en eenvoudig te begrijpen antwoord voor de verzekering van het risico van wettelijke aansprakelijkheid van je handelingen, niet veroorzaakt door motorvoertuigen (WA).

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding