Waarom is DSW altijd de eerste met de nieuwe zorgpremie voor het volgende jaar?

Het valt me op dat DSW altijd de eerste is met het bekend maken van de nieuwe zorgpremie. In mijn ogen kan dit nadelig zijn omdat concurrenten met lagere zorgpremies kunnen komen. Waarom zijn zij altijd de eerste? Is het prestige?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (1)

Traditiegetrouw maakt DSW inderdaad al jaren als eerste de nieuwe zorgpremie bekend.
Zelf zegt de DSW zorgverzekeraar hierover:
Eerlijk en direct
Wij zijn open in ons handelen en onze communicatie. Openheid geeft vertrouwen, daar zijn we van overtuigd. Daarom maken we al jaren als eerste zorgverzekeraar de nieuwe premie bekend. Zo weten onze verzekerden waar ze aan toe zijn.
DSW is niet bang voor de concurrentie, zij heeft een relatief een royaal financieel reserve en kan het zich daardoor permitteren om een goedkopere zorgverzekering te bieden.
Hierdoor is DSW minder afhankelijk van wat andere zorgverzekeraars doen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
SimonV
5 jaar geleden
+ Mooi samengevat.