Hoe krijg ik een scooter van mijn naam af, als ik hem zelf niet in bezit heb?

Heb in goed vertrouwen een scooter op mijn naam gezet, om iemand te helpen, diegene zou dan netjes iedere maand de premie betalen zodat die ook verzekerd was. Hij kon hem zelf niet op naam nemen i.v.m. schuldsanering, maar hij komt nis na dus nu wil ik hem ook niet meer op mijn naam hebben zodat ik de verkering op kan zeggen.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
4.5K
TurfGraver
5 jaar geleden
Slim. Iemand in de sanering die elke maand de verzekering gaat betalen. :-x
Scooter ophalen (hij is immers van jou) en verkopen (en daarbij op naam van de koper zetten).
tinus1969
5 jaar geleden
En zeg niet alleen de verzekering maar ook de vriendschap op.

Antwoorden (1)

Allereerst: dat was zeer onverstandig. Nooit meewerken aan deze soort fraude.

Ik zou de persoon informeren dat je de verzekering gaat opzeggen per datum X, dat ook nogmaals op papier of per mail laten weten en dat ook daadwerkelijk doen. Ook laten weten dat hij nu zelf de verzekering moet regelen en dat je daar niets meer mee te maken hebt. Stuur die persoon een bewijs van de opzegging.
Computoon
5 jaar geleden
TurfGraver
5 jaar geleden
Het is haar scooter. :/
tinus1969
5 jaar geleden
Min: Door de verzekering op te zeggen, ben JIJ (als eigenaar) in overtreding. Dit maakt het probleem dus groter.
Computoon
5 jaar geleden
TurfGraver: uit de vraag van vraagsteller concludeer ik niet dat de scooter van vraagsteller is. Alleen dat vraagsteller een verzekering heeft afgesloten en de scooter in het bezit van een ander is. Zoals ouders ook wel eens autoverzekeringen afaluiten op hun naam voor een auto van hun kind. Onverstandig, maar goed. Tinus: waar blijkt uit dat vraagsteller eigenaar is? Heeft vraagsteller de scooter gekocht, is hij eigenaar? Blijkt niet uit de vraag. Wel dat vraagsteller een verzekering heeft afgesloten op zijn naam. Niemand is verplicht om levenslang bij dezelfde verzekeraar te blijven dus natuurlijk kun je een verzekering opzeggen. En natuurlijk moet de scooter verzekerd zijn, dat moet de eigenaar maar regelen.
TurfGraver
5 jaar geleden
"een scooter op mijn naam"
Betekend dat jij dan ook eigenaar bent.
Computoon
5 jaar geleden
M.i. bedoelt vraagsteller: de verzekering op vraagstellers naam afgesloten omdat die andere persoon geen verzekering kon aangaan. Vraagsteller schrijft niet: ik heb mijn eigen scooter uitgeleend. Je wordt geen eigenaar van iets door er een verzekering voor af te sluiten.
TurfGraver
5 jaar geleden
Wellicht dat vs daar duidelijkheid in kan geven?
In mijn wereld is,
Scooter op naam = eigenaar.
Scooter in bezit = gebruiker.
Verzekering op naam = wie betaald premie.
Des te meer omdat vs stelt "nu wil ik hem ook niet meer op mijn naam hebben zodat ik de verkering op kan zeggen."
Wat inderdaad verstandig is als je eigenaar bent.