Wie kent er een verzekering die geen kraamzorg in zijn pakket heeft? Ik ben een man heb nog geen kinderen.

Ik heb geen kinderen dus wil niet voor kraamzorg betalen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.9K
tinus1969
6 jaar geleden
Ach weet je, een vrouw wil waarschijnlijk niet voor besnijdenissen betalen.
Kraamzorg is spotgoedkoop, en de maandelijkse premiebesparing zou een paar cent zijn.

Antwoorden (2)

Bij sommige maatschappijen, waaronder FBTO, kun je modules aan- of uitzetten al naar gelang je gezinssituatie. Bij FBTO kun je gezinsplanning (waaronder kraamzorg) uitzetten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Erna55
6 jaar geleden
De module gezinsplanning is voor een vergoeding van zaken buiten de basisverzekering.
https://www.fbto.nl/zorgverzekering/Paginas/zorgverzekering.aspx?utm_campaign=Zorg&utm_medium=SponsoredSearch&utm_source=Google&utm_content=fbto_basisverzekering_corporate&keyword=basisverzekering%2520fbto&matchtype=p&gclid=CMn8-4Pg2dYCFSIz0wodA_0B8w
Kraamzorg is onderdeel van de basisverzekering en is dus voor alle verzekeraars hetzelfde.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
is kraamzorg nou wel of niet een onderdeel van het basispakket?
Erna55
6 jaar geleden
Wel :
Kraamzorg wordt uit het basispakket van de zorgverzekering vergoed, namelijk minimaal 24 uur en maximaal 80 uur, verdeeld over uiterlijk tien dagen. Hierbij moet geteld worden vanaf de dag van de bevalling. Kraamzorg is verkrijgbaar na iedere bevalling, maar de plaats van bevalling is van invloed op het aantal dagen dat er maximaal kraamzorg gegeven kan worden. Zo worden de dagen in het ziekenhuis of geboortecentrum in mindering gebracht op het maximaal aantal uren kraamzorg. De zorgverzekeraar kan in de polisvoorwaarden hebben bepaald dat het aantal uren kraamzorg wordt vastgesteld op basis van het Landelijk Indicatieprotocol Kraamzorg (LIK). Voor kraamzorg die je thuis ontvangt geldt een wettelijke eigen bijdrage van 4,30 euro per uur (2017). Als je in het ziekenhuis bevalt (zonder medische noodzaak), betaal je 17 euro per dag (voor het kind) en 17 euro per dag (voor de moeder) aan eigen bijdrage voor de kraamzorg die je na de bevalling ontvangt. Er geldt een hogere eigen bijdrage als de zorgverlener meer dan 121 euro per dag declareert. Het eigen risico is niet van toepassing voor kraamzorg.