Is een koophuis een geldige reden om een reis te annuleren?

Ik heb geboekt op tjingo.nl inc annuleringsverzekering, zij zijn aangesloten bij ANVR. Er staat nergens vermeld wanneer je recht hebt om teruggaaf van de aanbetaling.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.4K

Antwoorden (2)

Nee, een annuleringsverzekering geldt alleen bij onvoorziene omstandigheden. Een koophuis valt daar niet onder.
9 jaar geleden
Het is mogelijk dat dit gedekt is op een annuleringsverzekering. In het algemeen gaat het dan om: Het onverwacht aangeboden krijgen van een huurwoning of de oplevering van een koopwoning, waardoor je thuis moet blijven.

Je kunt de polisvoorwaarden nakijken of navraag doen bij de verzekeraar waar je annuleringsverzekering is afgesloten. Als je de gegevens en voorwaarden niet toegestuurd hebt gekregen van Tjingo, kun je even contact gaan zoeken met de klantenservice.