Wat houd eigen risico bij een reisverzekering in?

Ik heb schade aan mijn koffer toeen ik op Schiphol aankwam, en ben meteen naar z'n bureau op Schiphol gegaan om mijn schade te laten controleren.
Die heeft een bewijs opgesteld op een brief die ik naar mijn verzekering moet sturen.
Mijn koffer was 39€ en ik zie op mijn verzekering staan 50€ eigen risico.
Hou dit in dat ik geen geld krijg voor mijn koffer omdat er staat eigen risico 50€ en aangezien mijn koffer 39€ was ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Helaas, dat klopt. Als de schade € 200,- was geweest, had je € 150,- teruggekregen. Maar nu helaas niets. Toegevoegd na 3 minuten: "Net als bij veel andere schadeverzekeringen, krijg je bij een reisverzekering te maken met een eigen risico. Het eigen risico wil zeggen: het bedrag tot welke je schade zelf moet betalen. Reisverzekeraars hanteren vaak eigen risico bij de dekking voor de bagage. Dit eigen risico is meestal een bedrag tussen de 50 en 100 euro per schadegebeurtenis. Het is belangrijk goed te kijken hoe hoog het eigen risico is als je een reisverzekering gaat afsluiten. Als de waarde van de bagage die je verwacht mee te nemen op vakantie namelijk lager is dan het eigen risico dat de verzekeraar hanteert, krijg je dus niets vergoed als er iets met je bagage gebeurt."

Bronnen:
http://www.geld.nl/reisverzekering/service...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100