Wat kost het als ik een boekhouder laat uitzoeken wat ik terug krijg aan het eind van het jaar ??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Dan moet je de boekhouder (adviseur) vragen wat hij/zij rekent per uur.
Dat verschilt nogal bij de een of de ander.
Kleine indicatie: Ik betaal 50 euro, dan is alles weer geregeld en rond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt er helemaal aan hoelang de boekhouder met je bezig is. Als het een heel ingewikkeld verhaal is dan zal je duurder uit zijn.
Maar gemiddeld kost een particulier met een standaard aangifte rond de € 50,-
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een abonnement bij mijn financieel adviseur.
Dat kost me 100 euro per jaar.
Daarvoor doet hij de belastingaangifte en houdt hij
al mijn verzekeringen en vaste lasten in de gaten en zoekt hij straks weer de beste hypotheekvorm
voor ons uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wij hebben een gepensioneerde man van de vakbond en die doet het voor 30 euro
we hebben geen zaak dus gewoon huis tuin en keuken belasting
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fisbel
12 jaar geleden
Voor de vakbond niet altijd even leuk als er bijgebeund wordt. In het slechtste geval verliest de vakbond een lid, want Beun de Haas doet het voor € 30 en het lidmaatschap vakbond is toch heel wat duurder.
Allereerst waarom denk je dat je wat terug krijgt?

Als je daar reden toe hebt dan ben je voor € 25 een half jaar lid van de grootste vakbond en zoeken ze het gratis voor je uit.
Wel geen maanden wachten met een afspraak maken, ook om het geld waar je recht op hebt, gegarandeerd voor 1 juli op je bankrekening te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fisbel
12 jaar geleden
Helemaal mee eens: word lid van een vakbond.
Maar er even bij vermelden dat het lidmaatschap na een half jaar toch heel wat duurder is, gemiddeld een € 180 per jaar. De FNV doet de aangifte voor € 0, het lidmaatschap is voldoende. De CNV vraagt leden €7 (voor een enkele aangifte) of € 9 (fiscaal partners).
NB: ook niet-leden kunnen bij de CNV ­terecht, voor € 40 respectievelijk €60. Beide bonden stellen geen ­eisen omtrent het inkomen of de aard van de aangifte. Ouderenbonden: lidmaaatschap circa € 30 per jaar / aangifte is gratis. Men komt bij de mensen thuis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fisbel, in 2012 is de korting € 25 voor de eerste 4 maanden. De contributie is ten hoogste 1 % van het bruto inkomen. Vooral voor jongeren en weinig verdienenden tikt dat aan. Bovendien kun je in veel Cao’s de loonheffing over het loon ter grootte het contributie via de werkgever terugkrijgen. De FNV-ouderenbond ANBO stelt wél eisen betreffende het inkomen of de aard van de aangifte. De Belastingservice ANBO is bestemd voor leden vanaf 65 jaar met een inkomen bestaande uit enkel een AOW-uitkering of AOW met een aanvullend pensioen. Als inkomensgrens voor deze doelgroep gold in 2011 (belastingjaar 2010) voor een alleenstaande € 33.743 en voor gehuwden/samenwonenden € 50.000 per jaar. De Belastingservice FNV (Federatie) heeft die beperking niet, maar doet geen aangiften voor ondernemers (ZZP), ook omdat die ook jaarstukken moeten maken en inleveren.