ik ben me ipad verloren heb geen bon meer en heb contant betaald hoe bewijs ik dit aan me reisverzekering?

vakantie geweest en ik heb een reisverzekering maar ben me ipad verloren / gestolen

ik had me ipad contant gekocht bij de mediamarkt
maar hoe kan ik dat nu aantonen bij de reisverzekering?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4.8K
Utrecht
8 jaar geleden
Tja, dat wordt erg lastig.
Zelfs als je contant betaalt, zou je nog een kassabon moeten hebben, al is het alleen maar voor de garantie.
Er zijn helaas veel mensen die een laptop/iPad/smartphone/fotocamera bij de reisverzekering claimen zonder kassabon of ander bewijs. En geloof het of niet, maar een groot aantal daarvan was niets verloren.....
Amadea
8 jaar geleden
Ik zou zo denken wie genoeg contanten heeft om zomaar zonder garantiepapieren een iPad aan te schaffen, en kennelijk ook geen traceerapp geïnstalleerd heeft, die zal het niet uitmaken als ie 'm kwijtgeraakt is maar gewoon een nieuwe aanschaffen...
Antoni
8 jaar geleden
Misschien kan het bezit van de originele verpakking van de iPad, van de gebruiksaanwijzing, van accessoires, etcetera, als bewijs dienen voor het in bezit hebben gehad van de iPad. Stuur een foto daarvan naar de verzekering. Dat kan helpen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En ik denk dat je ook wel een aangiften nodig hebt van de politie voor diefstal want iets wat je kwijtraakt door eigenschuld zal ook niet worden vergoed
Antoni
8 jaar geleden
Dat ligt er maar net aan, @Kuykma1, hoe ver de dekking van de verzekering reikt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Amadea: zo denk ik ook. @henkdevries: ga terug naar de Media Markt en vraag of je nog een uitdraai kan krijgen van de kassabon waarop jouw ipad is aangeslagen. Je hebt dan wel contant getaald, maar die winkel heeft dit geregistreerd en verwerkt dus het aankoop/betaal bewijs ligt in die winkel.
Goeie les voor de volgende keer dus bonnen bewaren en zorgen dat je dit soort zaken niet uit het oog verliest.

Antwoorden (3)

Niet geschoten is altijd mis.
Opgeven bij je verzekering.
Als ze voet bij stuk houden en om bewijs vragen, dan heb je pech.
8 jaar geleden
Antoni
8 jaar geleden
Misschien kan ook het bezit van de originele verpakking van de iPad, van de gebruiksaanwijzing, van accessoires, etcetera, als bewijs dienen voor het in bezit hebben gehad van de iPad.
Afhankelijk van wat er in je polisvoorwaarden staat, is het niet altijd strikt noodzakelijk nog een bon te hebben van alles wat op vakantie gestolen, verloren of beschadigd is.
Houd er echter wel rekening mee, dat je in de regel de dagwaarde van het artikel vergoed krijgt, en NIET de nieuwe aanschafwaarde. En die kan nog wel eens tegenvallen.

Even goed je polis er op nalezen dus en in elk geval proberen. Niet geschoten altijd mis.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb me een ongeluk zitten googelen op een overzicht van dagwaarden / poercentages, maar helaas kan ik op dat gebied nog even niks vinden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Antoni
8 jaar geleden
Misschien kan ook het bezit van de originele verpakking van de iPad, van de gebruiksaanwijzing, van accessoires, etcetera, als bewijs dienen voor het in bezit hebben gehad van de iPad.
Als je hem gekocht heb bij de appelstore dan heb je kans dat hun jou bon kan uitprinten als je jiu bon via jou email hebt laten opsturen. Dat heb ik dus gedaan, en als je die doos van je ipad nog hebt kan je die meenemen, want misschien staat daar die serienummer op en kunnen ze via die serienummer achter jou aankoop datum komen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Oh zie dat je het gekocht had bij mediamarkt excuus, maar gewoon proberen bij mediamarktmet die doos als er een serienummer opstaat.
En probeer het eens bij applestore,, misschien kunnen hun er ook achter komen wanner je het gekocht hebt.

Toegevoegd na 4 minuten:
Oh zie dat je het gekocht had bij mediamarkt excuus, maar gewoon proberen bij mediamarktmet die doos als er een serienummer opstaat.
En probeer het eens bij applestore,, misschien kunnen hun er ook achter komen wanner je het gekocht hebt.