Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaat er een verzekering voor het uitlenen van een auto?

Ik wil binnenkort voor 3 weken op vakantie met de auto van mijn vader, nu wil ik niet dat eventuele schade wordt verhaald op de verzekering van de auto, kan ik hier niet voor die drie weken een soort van auto reisverzekering voor afsluiten?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
897
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kan een tijdelijke autoverzekering afsluiten maar dan moet de auto ook (tijdelijk) op jouw naam staan, kosten 2x een tientje (overschrijven RDW) + de verzekering (ca €75,-) Gedoe allemaal...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Heb deze vraag een tijdje terug ook al een keer voorgelegd aan mijn verzekeringsmaatschappij.
het antwoord was dit:
als de auto wordt uitgeleend dan geldt de op dat voertuig afgesloten verzekering voor degene aan wie het voertuig is uitgeleend. schade aan het voertuig kan dus niet op een andere verzekering verhaald worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb wel een manier gevonden, al is het wat omslachtig. Je hebt sites als carsnapp etc. waar je je auto kan verhuren, er wordt dan voor de periode dat de auto verhuurd is een extra allrisk verzekering afgesloten.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding