Moet je premie doorbetalen tijdens uitkering arbeidsongeschiktheidsverzekering?

Als je een (100%) uitkering krijgt van je arbeidsongeschiktheidsverzekering als ZZPer, moet je dan je premie gedurende de uitkering blijven betalen?

De premie van Unive is 250 euro per maand. de uitkering min de premie is onvoldoende om de vaste lasten te betalen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Nee. tijden het uitkeren van een dergelijke verzekering betaal je geen premie ze noemen dit zelf premierestitutie. heb dit zelf ook mee gemaakt, maar betaalde de premie in één keer voor een heel jaar. wat ik naast een maandelijkse uitkering later terug gestort kreeg op me rekening.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb het al wel eerder gehad, toen moest ik mijn premie wel doorbetalen. Volgens mij klopt dit niet, vandaar dat ik het nu vraag. Unive zei toen der tijd dat je het eerste jaar wel verplicht bent te betalen...