Kan ik terecht bij mijn nieuwe aansprakelijkheids verzekering?

Mijn hond heeft me moeder gebeten in haar vinger nu was de pees door en de terapieen die ze krijgt worden niet vergoed!
Ik heb me oude verzekering stop geZet en een nieuwe aangevragen laat het nu zo zijn dat ze net op het moment dat ik eigenlijk geen verzekering had gebeten is ? Wat kan ik hiermee ? Kan ik dit alsnog als schade melden bij me nieuwe verzekering? Ik ben toch aansprakelijk?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Je was niet verzekert op het moment dat je hond je moeder beet, dus nee, aanspraak maken op je verzekering kan niet. Bovendien mag je bij de meeste verzekeringen de eerste tijd geen schade claimen, dus de datum veranderen gaat niet op. Overleg met je moeder hoe jij deze onkosten veroorzaakt door jouw hond gaat betalen. Laat je hond ook even door de dierenarts onderzoeken, als je de oorzaak van het bijten niet weet.