Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke personenautoverzekering staat toe dat er gedeeltelijk zakelijk met de auto mag worden gereden?

De huidige verzekeraar staat toe dat er 25% van de kilometers zakelijk mag worden gereden, maar deze clausule komt volgend jaar te vervallen.

9 jaar geleden
1K
tinus1969
9 jaar geleden
Wat voor zakelijk gebruik gaat het om?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Deze vraag is al eens eerder voorbij gekomen.
Ik heb een autoverzekering bij Allsecur waarmee ik ook (beperkt) zakelijk mag rijden.
Dit heb ik toen geantwoord:
http://www.goeievraag.nl/vraag/vervoer/overig/particuliere-autoverzekeringen-toe-beperkt-aantal.479542
(Lees meer...)
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Alle autoverzekeringen staan dat toe. En binnenkort die van jou ook.
Ik ken geen enkele verzekering die die clausule heeft.
Die komt te vervallen omdat het een onzinnige clausule is.
Waarom zouden zakelijke kilometers gevaarlijker of ongevaarlijker zijn.
Het enige dat telt is het aantal kilometers dat je rijdt (per jaar).
(Lees meer...)
9 jaar geleden
Rudolf
9 jaar geleden
Mijn ervaring in deze is totaal anders. Ik rij mijn hele leven al schadevrij en toch kon ik dit jaar vrijwel nergens een personenautoverzekering afsluiten, omdat ik er ook gedeeltelijk zakelijk mee rij. In de meeste polissen staat uitdrukkelijk vermeld dat de dekking alleen geldt, wanneer de auto wordt gebruikt voor privédoeleinden. Het is dus niet zo dat er een speciale clausule in de polis hieromtrent is opgenomen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding