Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet ik mijn verzekeringspremie blijven betalen als die verzekerde smartphone maandenlang bij de verzekeraar ter reparatie ligt?

Mijn smartphone is kapot en door de verzekeraar 9 weken geleden opgehaald. Hij kan niet meer gerepareerd worden, dus er zal een nieuwe worden geleverd, verwachte levertijd is over 5 weken. Als ik hem dan inderdaad krijg, dan heb ik 3 maanden premie betaald voor een apparaat dat tijdelijk niet onder mijn verantwoordelijkheid valt, maar onder de verantwoordelijkheid van de verzekeraar zelf. Ik zou het dus normaal vinden als ik gedurende die periode geen premie hoef te betalen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
850

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

In principe wel, maar je zou de verzekeraar kunnen vragen of het mogelijk is de tussenliggende termijnen over te slaan. Dit zou echter louter coulance van de verzekeraar zijn, dus je hebt geen rechten. Wel kun je als de verzekeraar er te lang over doet (in de overeenkomst staat wanneer dit is) de verzekeraar dwingen met een (tijdelijke) oplossing te komen.
(Lees meer...)
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding