Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zorgverzekering afsluiten met studentkorting, maar per febuari of maart student-af. Wat gebeurd er dan?

Hallo allemaal,

Ik ben, zoals zoveel nederlanders, aan het kijken naar een betere zorgverzekering. Ik heb 2 hele goede opties gevonden, maar ik zit ergens mee.

1. Ik kan bij een zorgverzekering studentenkorting krijgen, maar ik ben per februari of maart, student-af. Wat gebeurd er dan met de korting?
2. Ik kan via mijn bijbaan collectiviteitskorting krijgen, maar ivm afstuderen zal ik ook op zoek gaan naar een 'echte' baan. Stel dat ik deze vind en mijn bijbaan opzeg. Wat gebeurd er dan met de zorgverzekering en collectiviteitskorting.

Ik hoop dat 1 van jullie hier het antwoord op weet!

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes

Toegevoegd na 39 minuten:
ps. Ik zou natuurlijk ook zolang mogelijk mijn bijbaan kunnen aanhouden. Het is een bijbaan in de zorg. Daarbij zit ik in een poule, dus als je nergens op reageert, heb je ook geen uren (voor als ik wel een andere baan zou krijgen). Daarbij zal ik er wel zolang werken totdat ik een 'echte' baan heb gevonden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wat betreft die studentenkorting kan het verschillen per verzekeraar, maar ik heb dit ooit uitgezocht voor een vriendin en bij haar verzekeraar was het zo dat je tot het einde van het laatste jaar waarin je staat ingeschreven als student, recht behield op die korting. In dit geval zou voor jou dan gelden dat je het hele volgende jaar die korting houdt, en vanaf 2015 meer moet betalen of weer overstappen. Maar vraag dit asjeblieft na bij de verzekering van je keuze en ga niet op één ervaring af, ik weet niet of dit bij elke verzekering geldt en zelfs niet of dit nog altijd geldt bij die verzekering waar ik destijds naar keek.