Krijg je het vergoed als iets van jou word gestolen in een bedrijf van iemand anders?

Mijn vriend had bij een afspraak bij de tandarts zijn jas laten hangen met zijn kunstgebit erin. Hij heeft contact met hen opgenomen en ze wilden zijn jas voor hem bewaren totdat hij op de volgende afspraak zou komen. Er is toen een inbraak geweest en de jas met kunstgebit is meegenomen. Hoe zit het met de verzekering?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dat hangt van de verzekering af en van de omstandigheden en mocht het niet onder een bepaalde dekking vallen dan kun je altijd nog proberen een vergoeding te krijgen door een beroep te doen op zogenaamde coulance.

Ik begrijp uit je verhaal dat je vriend eigenlijk zijn jas was vergeten en dat hij toen de tandarts heeft gebeld met het verzoek om zijn jas te laten hangen tot de volgende afspraak. Hij neemt daarmee zelf het risico dat die jas wordt meegenomen en dan hangt het er maar helemaal vanaf of de tandarts daar eventueel voor verzekerd is en zo ja of hij dit aan zijn verzekeringsmaatschappij wil opgeven. Zo niet dan moet je vriend proberen het bij zijn eigen verzekeraar te claimen, maar dan zal het toch helemaal van hen afhangen of ze uitkeren, tenzij het in de verzekeringsvoorwaarden staat vermeld, die moet je er dan maar eens op na kijken.