Krijg je onkosten veroorzaakt door een teerbehandeling vergoed en zo ja via welke verzekering of instantie?

Als gevolg van ernstige eczeem volg ik via de dermatoloog een teerbehandeling. 2 x per dag moet ik me volledig met een teerzalf insmeren en daaroverheen een zijden "teerpak" (een soort pyjama) dragen die ik 24 uur per dag moet aanhouden. De teer geeft enorm af op kleding, beddengoed, banken etc. en mijn houten vloer is inmiddels ook een vlekkenzee. Ik moet wekelijks nieuwe T-shirts en joggingbroeken kopen want je krijgt het niet meer schoon. Ik ben bang dat ik aan het eind van de kuur (1 maand gehad, nog 2 maanden te gaan) mijn bankstel ook weg kan doen. Ondanks afdekken komen de vlekken overal doorheen en de stank van de teer gaat er niet meer uit. Mijn vloer zal opnieuw geschuurd en gelakt moeten worden. Wie weet of de kosten van extra kleding, beddengoed etc door 1 of andere verzekering vergoed worden? Of door 1 of andere instantie. Ik kan me niet voorstellen dat hier niets voor is. Ik verbruik per week 3 T-shirts a 5 euro en 2 joggingbroeken a 15 euro. Dat is voor de hele kuur van 3 maanden al een kleine 600 euro, en dan heb ik het nog niet eens over het reinigen van mijn bankstel, vloer, beddengoed en matras.

Toegevoegd na 1 dag:
Ik heb een foto toegevoegd van een nieuw teerpakje en een teerpakje dat ik 2 dagen aan heb gehad. Dan kun je zien hoe het zaakje afgeeft.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Deze kosten kan je, àls je aan de nodige voorwaarden voldoet, aftrekken van de belasting.
Voor de kleding en beddegoed staat een bedrag van 310 óf als de kosten boven de 620 uitkomen een bedrag van 775 euro. Dit zijn bedragen van 2012.
De kosten voor je vloer en je bank weet ik niet, daar zou ik de belastingdienst voor bellen.
Houd je kosten dus goed bij en kijk in de link of je in aanmerking komt.