Zelf betalen. Voor verzekering is het te laat.
Dat gaat maar tot 70 of 75, afhankelijk van de maatschappij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies, dit is hetzelfde als een brandend huis willen verzekeren.
Bij Uzet of Contura (afhankelijk van de woonplaats) is een uitvaart in natura te verzekeren tegen een relatief lage koopsom.
NB Eigen ervaring: Afgesloten voor een 92-jarig familielid.

Toegevoegd na 2 dagen:
Deze verzekeraar is lid van het Nederlands Verbond van Verzekeraars en staat onder toezicht van De Nederlandsche Bank en de Afm.
Je bent er verzekerd van een verzorgde uitvaart voor een éénmalige afkoopsom van € 2.865,-. Bij een leeftijd vanaf 70 jaar geen premie maar een eenmalige koopsom

Ik vind dat zeker geen dure verzekering.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
paulus811
11 jaar geleden
Waarom nou een -? Wees dan zo sportief om m uit te leggen. + van mij
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kun je een koopsom vergelijken met een verzekering is denk ik dan de vraag Paulus.....
paulus811
11 jaar geleden
Pelle, als je daarmee 'verzekerd' bent van een uitvaart vind ik van wel. De manier waarop je dat financiert is misschien anders dan een periodieke premie. Het is aan degene die het afsluit om te bepalen of die wijze van financieren acceptabel is. En ik geef toe dat het discutabel is, maar ik blijf erbij dat als je met die wetenschap een min uitdeelt het wel zo sportief is om deze te verklaren (waarmee ik niet zeg dat de - van jou komt uiteraard).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Min is inderdaad niet van mij, ik kan het niet beoordelen maar ik denk wel dat je meer uitleg over een koopsom moet geven. Het is wel een oplossing maar geen antwoord op de vraag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn verzekeringen tegen premie en tegen koopsom. Er is niet gevraagd naar een verzekering tegen premie. Dus koopsom is een antwoord op de vraag. Bovendien is de koopsom uit ervaring relatief goedkoop, zie de aangegeven site.
Enige navraag heeft opgeleverd dat het in de praktijk onmogelijk is om als 87 jarige een uitvaartverzekering af te sluiten. Hoewel in de voorwaarden in principe niemand wordt uitgesloten blijkt de aanvraag geweigerd te worden.

Renate
http://www.verzekering-uitvaart.nl
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
PC Hooft verzekeringen. Koopsom zeer voordelig tov prijs uitvaart. Kijk op www.pc.nl voor meer informatie
Bronnen: