Voor spoedeisende hulp in het buitenland kan ik zowel mijn zorg-als reisverzekeringen bellen. Welke verzekering regelt de hulp sneller en beter? Dank!

Als er iets gebeurt, is elke seconde van levensbelang. Welke verzekering regelt de hulp in Mexico sneller? Een zorgverzekering of een reisverzekering? Dank!

11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat dacht je van eerst de hulpdiensten ter plekke bellen?
Wouter2011
11 jaar geleden
De hulpdiensten ter plekke doen niets voor ze weten dat je goed verzekerd bent...

Het beste antwoord

In eerste instantie moet je zelf, of je reisgenoot voor hulp zorgen. Zelf naar de arts gaan of een ziekenhuis.
De verzekering is geen soort ANWB die je helpt bij pech. Ze vergoedt enkel je kosten.

Voor de declaratie van je kosten is het onderstaande van belang:

Je zorgverzekering gaat altijd boven de reiskostenverzekering. Voor de niet-verzekerde kosten kun je vervolgens bij de reiskostenverzekering aankloppen.

De zorgverzekering vergoedt in principe de noodzakelijke medische kosten in het buitenland. Met de zorgverzekering heb je bovendien werelddekking. De vergoeding is echter gebaseerd op het Nederlandse tarief. In sommige landen (Canada, Verenigde Staten) liggen de geneeskundige kosten hoger dan in Nederland. In deze landen krijgt u dus niet de volledige kosten vergoed. Een reisverzekering met de module medische kosten vult dan uw zorgverzekering aan. Het kan daarom raadzaam zijn een aanvullende reisverzekering af te sluiten.

http://www.verzekeringssite.nl/reisverzekering/reisverzekering-dekking/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wouter2011
11 jaar geleden
Hartelijk dank!