Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe lang duurt het ongeveer voordat bericht krijgt op je schadeclaim van een reisverzkering?

Ik heb 3 weken geleden een schadeformulier opgestuurd met bewijsstukken van mijn schade tijdens de vakantie (diefstal). Ze hebben het wel ontvangen maar ik ben zo benieuwd wanneer ik hier wat over te horen krijg?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Over het algemeen is dat 4 tot 6 weken. Ik raad je aan om de algemene voorwaarden van de verzekeraar daarvoor te raadplegen.

Als het niet te vinden is hoor ik het graag!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb al meer informatie gezocht op de site maar heb nog geen antwoord kunnen vinden. Het gaat over de gratis doorlopende reisverzekering bij het extrazorgpakkket van zekur.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zal even kijken (helaas wel via smarphone).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je hulp. Maar ik ga er toch maar vanuit dat het enkele weken, 4-6 wat je zei, kan duren! Hoop op een iets snellere afhandeling i.v.m. decembermaand:) En dan is het natuurlijk nog maar afwachten of ik uberhaupt iets vergoed krijg:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het ook niet kunnen vinden. Wel is er de wettelijke verplichting om als verzekeraar binnen een redelijk termijn te reageren, over het algemeen is dat dus 4 tot 6 weken, daar mag je dan ook van uit gaan. Je mag een klacht indienen als je vind dat het te lang duurd, hierop word binnen 30 dagen gereageerd, aldus de algemene voorwaarden zekur.nl. Succes met wachten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toevallig heb ik vandaag ineens geld overgemaakt gekregen van de verzekering:) Een korte 3 weken dus in dit geval!

Andere antwoorden (1)

Ik moest er vorig jaar 4 weken op wachten. Ik zit bij Univé.
Misschien kun je er een keertje achteraan bellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja heb ik vorige week gedaan om te controleren of alles goed was binnen gekomen. En toen heb ik niet gevraagd hoe lang het kon duren omdat ik dat wat opdringerig/zeurderig vond overkomen. Maar bedankt voor je reactie! Ik ga dus maar uit van 4 tot 6 weken!:) Jammer..had gehoopt op wat sneller, maar het is niet anders.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding