Kan ik de ING woonverzekering opzeggen?

Ik heb vanaf 1 november 2011 een woonverzekering laten starten bij de ING, maar door persoonlijke problemen gaan ik en mijn vriend uit het huis waar we nu in zitten.
Een woonverzekering is nu niet meer nodig.
Ik had een mail gestuurd naar de ING en die zeiden dat ik pas na 1 jaar mijn verzekering kon opzeggen.
Maar ik ben niet van plan om al die maanden voor niks te betalen.
Is er misschien een oplossing????

Bij de verzekeringsvoorwaarden las ik wel dater een ontbindingen van de verzekering kan komen als je niet betaalt, maar als ik dat doe wat van gevolgen kan dat hebben voor mij?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Als je kan aantonen niet meer op dat adres woont en waar je naar toe gaat al verzekeringen aanwezig zijn, kun je zonder problemen je verzekeringen te beeindigen. Blijf je er echter wonen dan kom je er niet van af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je niet betaalt dan zal de verzekering inderdaad opgeschort worden, maar ING zal je dan waarschijnlijk een rekening voor de rest van dat jaar sturen, als een 'schadevergoeding.'

Je kan eventueel in de voorwaarden kijken of er sprake is van een wijzigingen in jouw persoonlijke situatie waardoor je de verzekering op zou mogen zeggen. Ik zie bijvoorbeeld onder 6.3.1 van de voorwaarden staan dat:
"Zodra alle verzekerden hebben opgehouden een verzekerbaar belang te hebben bij hetgeen is verzekerd."

Ik weet niet precies hoe dit in de wet staat, en of hier sprake van is, maar je zou een brief kunnen schrijven waarin je aangeeft dat er een wijziging in de situatie is en dat het woonhuis dus niet meer bij jou hoort, dus dat het onderliggende belang weg is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
< Een woonverzekering is nu niet meer nodig??>
Als je niet meer zelfstandig woont maar ergens inwoont dan zal er waarschijnlijk sprake zijn van een inboedel die jou toebehoort. Ook de WAP (WA particulieren) verzekering heb je nodig, dus je kunt niet terecht zeggen dat de verzekeringmaatschappij de verzekering kan beëindigen omdat ze geen risico meer zouden lopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is onzin. Ga je weer bij je ouders wonen val je onder gezinsdekking en vwb de inboedel maakt die dan weer onderdeel uit van de al lopende inboedel.