Omdat de zorg anders te duur wordt, denkt men.
Vanaf 1 september heeft iedereen in België recht op psychologische zorg tot 20 sessies per jaar tegen een eigen bijdrage van 11 euro per consult (Of 4 euro bij een verhoogde tegemoetkoming). Met deze sessiebeperking zal de patiënt gestimuleerd worden zo hard mogelijk aan de problemen te werken.
Schrijnend is wel dat iemand met serieuze (traumatische) problemen nimmer genoeg heeft aan deze 20 sessies. Deze zal daarna weer in een gat vallen. Hetzelfde gebeurde destijds in Nederland, waardoor het aantal opnames psychiatrisch ziekenhuis flink steeg à € 800,- per dag…
SimonV
een jaar geleden
liveisgreat
een jaar geleden
Wordt de geestelijke gezondheidszorg in Nederland dan niet terugbetaald?
TurfGraver
een jaar geleden
Info over Nerderland:
https://www.zorgwijzer.nl/vergoeding/psychologie