Ik moet een kies laten trekken, maar heb een basisverzekering. Wat nu?

Ik heb een basisverzekering maar moet nu een kies laten trekken. Basisverzekering vergoed dit niet. Weet iemand misschien naar welke prijsklasse ik moet kijken, aangezien ik het zelf moet betalen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dan kun je het best even aan je tandarts vragen wat er precies moet gebeuren. In ieder geval verdoving (anesthesie) en trekken (extractie). De kosten kunnen best meevallen, anesthesie varieert tussen € 6,72 en € 12,92 ik weet niet of dit per prik geldt, want voor het trekken van een kies moet je wel 5 of 6 verdovingen krijgen. Het trekken kost tussen de € 20,66 (simpel) en € 51,66 (gecompliceerd). Kijk maar eens op onderstaande site. http://www.tandarts.nl/public/pdf/tarieven_2011.pdf De door een ander gedane suggestie van het laten trekken door een kaakchirurg is een mogelijkheid, maar alleen als je je eigen risico (van € 170,00 al hebt opgebruikt, want dit wordt namelijk wel in rekening gebracht. En voor de kaakchirurg kan ook een behoorlijke wachttijd gelden.

Probeer of je het door een kaakchirurg kan laten doen. Dat wordt wel vergoed.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100