Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik moet een kies laten trekken, maar heb een basisverzekering. Wat nu?

Ik heb een basisverzekering maar moet nu een kies laten trekken. Basisverzekering vergoed dit niet. Weet iemand misschien naar welke prijsklasse ik moet kijken, aangezien ik het zelf moet betalen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dan kun je het best even aan je tandarts vragen wat er precies moet gebeuren. In ieder geval verdoving (anesthesie) en trekken (extractie).

De kosten kunnen best meevallen, anesthesie varieert tussen € 6,72 en € 12,92 ik weet niet of dit per prik geldt, want voor het trekken van een kies moet je wel 5 of 6 verdovingen krijgen.

Het trekken kost tussen de € 20,66 (simpel) en € 51,66 (gecompliceerd).

Kijk maar eens op onderstaande site.
http://www.tandarts.nl/public/pdf/tarieven_2011.pdf

De door een ander gedane suggestie van het laten trekken door een kaakchirurg is een mogelijkheid, maar alleen als je je eigen risico (van € 170,00 al hebt opgebruikt, want dit wordt namelijk wel in rekening gebracht.

En voor de kaakchirurg kan ook een behoorlijke wachttijd gelden.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, bij de kaakchirurg hangt het per ziekenhuis af. Ik loop er zelf stage en bij ons zijn de wachtijden tussen de 1 en 7 dagen tot hooguit 14 dagen.

Andere antwoorden (1)

Probeer of je het door een kaakchirurg kan laten doen. Dat wordt wel vergoed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding