Waarom royeerd een verzekeraar een verzekering binnen twee dagen?

Zojuist ben ik erachter gekomen dat mijn vriendin nog nooit geld heeft betaald aan de verzekeraar van de auto (interpolis), ja één keer, maar dat geld is een week later teruggestort.
Indertijd (begin feb 2009) samen langs de Rabobank geweest om een verzekering af te sluiten, nu blijkt echter dat 2 dagen daarna een royementsbevestiging is verstuurd. Deze brief is min of meer ongelezen in de map met autopapieren terechtgekomen en er is niet meer naar omgekeken.
Al die tijd geen maandelijkse premie betaald, echter volgens het RDW (https://ovi.rdw.nl/) is deze auto wél verzekerd.

Waarom is deze verzekering geroyeerd? Op de royementsbevestiging staat alleen dat de verzekering per ingangsdatum (16 februari 2009) is geroyeerd.

Wat is hier fout gegaan? En, niet minder belangrijk, hoe op te lossen?

Toegevoegd na 9 minuten:
De ingangs- c.q. wijzigingsdatum is 16 februari 2009, einddatum volgens het verzekeringsbewijs gekregen van interpolis 15 februari 2009.
Zij had de auto diezelfde dag gekocht (betaald), nog nooit eerder een auto gehad. Door haar is dus geen eerdere verzekering opgezegd.

Toegevoegd na 13 minuten:
Het valt mij nu op dat op zowel het verzekeringsbewijs als de royementsbevestiging staat dat het is afgesloten via Rabobank Salland te DEVENTER, terwijl het niet via Deventer is afgesloten, maar in Heino... Kan dat er iets mee te maken hebben?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Cryofiel
12 jaar geleden
Is het mogelijk dat je bij het afsluiten van je nieuwe verzekering, per ongeluk de *nieuwe* verzekering hebt opgezegd, in plaats van de oude?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt mij adm. fout mede omdat auto bij RDW wel als verzekerd staat geregistreed. Gewoon even bellen. Mocht het voor je vrindin niet mogelijk zijn zich te verzekeren dan gewoon verzekering afsluiten op naam van 3e.
Cryofiel
12 jaar geleden
"Gewoon" afsluiten op naam van een derde kan worden gezien als oplichting. Als de verzekeringsnemer niet dezelfde persoon is als de regelmatige bestuurder, mag dat vaak wel, maar dan moet je dat wel opgeven! Doe je dat niet, dan ziet de verzekeraar dat als fraude, en wordt er niet uitgekeerd in geval van schade.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De uitslag: de verzekering is afgesloten onder haar ouders op haar naam, in eerste instantie was dit fout geregistreerd. De verzekering was afgesloten een week voor de daadwerkelijke koop van de auto, vandaar dat het volledige bedrag in eerste instantie is teruggestort. Later is dit bedrag afgeschreven bij de ouders... Grote kans dat ze dit niet eens weten....
Dus inderdaad een administratieve fout, had je geantwoord op de vraag biga, dan had je het beste antwoord gegeven!

Antwoorden (2)

Je wordt geroyeerd als je in het verleden de verzekering hebt opgelicht, en ze zijn erachter gekomen. Zou maar even een eerlijk gesprekje houden met je vriendin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn een aantal redenen voor een maatschappij om een verzekering te weigeren (schadeverleden, fraude etc) de enige manier om daarachter te komen is contact op te nemen met de maatschapij.
Je weet dan waarom je vriendin uit de dekking is gezet en je kan eventueel op zoek naar een andere maatschappij. Omdat je nu zelf weet dat je onverzekerd in de auto zit zou ik er vooral tempo achter zetten.
Kijk ook eens naar de 2e link.
Hier kan je (onder bepaalde voorwaarden) zelf informeren of je op een zwarte lijst staat en waarom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lang onverzekerd rondrijden schijnt niet meer te kunnen, dan krijg je de RDW op je dak. Desalniettemin + voor je duidelijke en volledige antwoord!