Is overgaan op een andere zorgverzekering handig?

Ik wil overgaan op een andere zorgverzekering omdat zoals ik het zie op diverse websites en de zorgvergelijker er toch een groot prijsverschil in zit.

Nu valt me op dat ze bij aanvullende verzekeringen bij bijv anticonceptie praten dat je een vergoeding krijgt mits het door bij een hen gecontracteerde zorgverlener is gegaan.

Wat bedoelen ze nou precies? Is er dan een kans dat als ik anticonceptie voorgeschreven krijg dat het bij mijn apotheek dan niet vergoed wordt?

En daarnaast het basispakket.
Ik ben afgelopen jaar een tweetal keren naar de huisarts geweest ivm een uitslag op mijn hand en een bobbeltje ofzo.. Dit ging altijd netjes via mijn verzekering (Ga ervanuit basisverzekering)

Waar ik eigenlijk bang voor ben mbt overgaan op een andere verzekering is dat de dingen zoals een bezoek aan de huisarts en etc. niet meer gedekt zijn.

Is het zo dat het basispakket bij zorgverzekeraars hetzelfde zijn of zit er een behoorlijk verschil in?

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Het basispakket is bij alle verzekeraars hetzelfde.
Ook het eigen risico is overal minimaal 350.
Als je niet veel gebruik maakt van medische zorg dan kan je via je eigen risico nog wel besparen. Je kan dit vrrhogen naar 850 en dan is je premie 20 euro per maand lager (bedragen kunnen verschillen per verzekeraar)

Bij aanvullende verzekeringen is het goed te kijken of je wel goedkoper uit bent.
Stel je kiest een aanvullend pakket wat de pil vergoedt, dat kost je 10 euro per maand extra. Kijk dan eens goed wat de pil jou per maand kost, grote kans dat je goedkoper uit bent. Dit geldt voor alle aanvullende paketten, zeker ook bij de tandarts.
Ik ben nog nooit aabvullend verzekerd geweest.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Basisverzekeringen zijn bij alle zorgverzekeraars hetzelfde. De prijsverschillen zijn inderdaad enorm, echter is volgens mij het grootste verschil wel of geen hoog vrijwillig eigen risico. Ik kan me niet voorstellen waarom iemand een laag eigen risico zou kiezen terwijl de meeste mensen dat toch hebben.