ik rij in de auto van mijn vader welke verzekering moet ik aanspreken

Toegevoegd na 5 minuten:
ik rij achteruit tegen een hekje

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Deze schade is voor rekening van de autoverzekering van je vader. Daar is de auto verzekerd, wie er ook de auto bestuurt. Echter, het is de vraag of je in dit geval de verzekering moet inschakelen. Zoals boven al gemeld, kan dit vervelende gevolgen hebben voor de no-claim van je vader. Daarom raad ik je aan om eerst de schade te begroten. Een hekje zal niet heel duur zijn, en je snelheid was met achteruitrijden vast niet heel hoog. De kosten kunnen best eens meevallen en dan is het verstandiger om het zelf te betalen. Een kleine schade-uitkering heeft vaak langdurige gevolgen bij de verzekering, en of het dat waard is??

Je vader meldt dit bij zijn autoverzekering en vertelt hoe het is gebeurd. Als jij wettelijk aansprakelijk bent, dan wordt jij aansprakelijk gesteld en meld jij het bij je particuliere WA verzekering.

Achter uit rijden is altijd "fout" maar als jij niemand of iets hebt geraakt moet je de schade uit je eigen zak betalen. Had je tegen een andere auto gereden had het de schade vrije jaren van je vader gekost, je kunt even bij je eigen verzekering vragen of dit onder de voorwaarde valt dus bij je avp verzekering.

Stel je voor dat je vader all-risk verzekerd is dan betaald de verzekering. Maar dan is je vader wel no-claim korting kwijt. Mogelijk moet hij ook nog betalen omdat hij een eigen risico heeft. Is je vader alleen WA verzekert dan moet ie zelf de schade betalen. Succes en hopelijk komt het goed.

De autoverzekering van je vader.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100