Mijn iPod is op school gestolen, we hebben een inboedelverzekering. Kan ik deze aanspreken voor een vergoeding?

Vraag spreekt voor zich denk ik. iPod is niet apart verzekerd.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (4)

Dat ligt eraan: Sommige verzekeraars bieden de mogelijkheid om bepaalde delen (of alles) van je inboedel ook buitenshuis te verzekeren (bijvoorbeeld je ipod, laptop of je meubels bij verhuizing)

Neem dus even contact op of kijk in de polis van je verzekering.

Daarnaast moet je kunnen bewijzen dat hij gejat is. Bijvoorbeeld een open gebroken kluisje of een kapot gegooid raam. Uit een vrij toegankelijk, openbare ruimte word vaak niets verzekerd.

Maar nogmaals: voor alle zekerheid bel je je verzekeringsmaatschappij even!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nooit geschoten is altijd mis! je kunt altijd nog de verzekering bellen en de situatie uitleggen. Je weet maar nooit!
Ik kreeg voor mijn MacBook waar het scherm was gebroken op vakantie het geld gewoon terug van de reparatie door er een mooi verhaal omheen te maken bij de inboedel verzekering.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb slechte ervaringen hieromtrent.
Het ligt dus aan het verhaakl wat je vertelt.
Ik had, helaas nu nog steeds t/m 1-12-2012, een inboedelverzekering bij Centraal Beheer. Hier heeft men een buitenhuisdekking. Helaas kunnen hun dat zo ndraaien dat er niet uitgekeerd wordt:
regel 1: item moet minimaal 200 euro waard zijn,
regel 2: onachtzaamheid.
Ik heb recentelijk difstal gehad van mijn tas, met portemonne en sleutels..
Ik heb nix gekregen ivm bovenstaande regels.
Dus ligt aan je verhaal en je verzekering.
Ik heb Centraal Beheer opgezegd omdat die verzekering een wassen neus is.
Heb nieuwe bij Ditzo afgesloten. Zelfde verhaal is bij hun wel gedekt.
Mijn ervaring is steeds meer aan het worden of je nog wel serieus wordt genomen door de verzekeraar als je eerlijk bent..
Probeer uit mijn verhaal (eigen ervaring) en andere antwoorden je voordeel mee te doen...
Duurste verzekeraar is zeker niet beste..zie link..en zeer afhankelijk van je verhaal en verzekeraar..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, helaas. In principe is je IPod alleen thuis verzekerd, en alleen tegen inbraak. Geen diefstal buiten de deur.