ik rij in de auto van mijn vader welke verzekering moet ik aanspreken

Toegevoegd na 5 minuten:
ik rij achteruit tegen een hekje

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag best wat leestekens gebruiken, hoor. Ik neem aan dat je boven de 18 bent. Leer duidelijk te schrijven! Dit is basisschool-niveau.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ ook voor het feit dat deze reactie nog niet gewist is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou eerst het totale schadebedrag eens begroten. Een hekje zal niet zoveel kosten, en zo hard zal je toch niet achteruit hebben gereden?
Als het bedrag niet te hoog is kun je het beter zelf betalen.
Kleine claimbedragen kunnen lang naslepen bij een verzekering!

Het beste antwoord

Deze schade is voor rekening van de autoverzekering van je vader. Daar is de auto verzekerd, wie er ook de auto bestuurt.
Echter, het is de vraag of je in dit geval de verzekering moet inschakelen. Zoals boven al gemeld, kan dit vervelende gevolgen hebben voor de no-claim van je vader.
Daarom raad ik je aan om eerst de schade te begroten. Een hekje zal niet heel duur zijn, en je snelheid was met achteruitrijden vast niet heel hoog.
De kosten kunnen best eens meevallen en dan is het verstandiger om het zelf te betalen.
Een kleine schade-uitkering heeft vaak langdurige gevolgen bij de verzekering, en of het dat waard is??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je vader meldt dit bij zijn autoverzekering en vertelt hoe het is gebeurd.
Als jij wettelijk aansprakelijk bent, dan wordt jij aansprakelijk gesteld en meld jij het bij je particuliere WA verzekering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Melden bij zijn autoverzekering heeft alleen zin als hij AllRisks verzekerd is. En daarbij moet je je nog afvragen of het zinvol is (afhankelijk van het schadebedrag), omdat de premie ook om hoog kan gaan na melding van een schade. Maar als het nog geen invloed heeft op zijn verzekeringspremie, zou ik het wel melden, want dan krijgt hij de schade vergoed. Maar in geval van alleen WA heeft het totaal geen nut om het te melden bij de autoverzekering, omdat de schade toch niet gedekt is door de verzekering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onjuist!
Melding van schade heeft geen invloed op de hoogte van de verzekeringspremie. Wel als je de vergoeding van de schade claimt.
Bovendien is bij veel autoverzekeringen een rechtsbijstandpakket en het inroepen van rechtsbijstand heeft als het goed is ook geen invloed op de premie rechtsbijstand of van de auto.
Zou mooi zijn als je de schade op een derde verhaalt en dat daarom de premie van je eigen verzekering omhoog zou gaan.
Gauw naar een andere maatschappij als je zo gepakt wordt.
Achter uit rijden is altijd "fout" maar als jij niemand of iets hebt geraakt moet je de schade uit je eigen zak betalen. Had je tegen een andere auto gereden had het de schade vrije jaren van je vader gekost, je kunt even bij je eigen verzekering vragen of dit onder de voorwaarde valt dus bij je avp verzekering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bedoel je met: achteruitrijden is altijd fout?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarmee bedoelt Ars dat iemand die een bijzondere verrichting uitvoert (achteruit rijden), bij voorbaat al degene is die de fout in is gegaan. Bij dit voorbeeld is dat Machripa. Het lijkt mij verstandig dat Machripa de gemaakte kosten uit eigen zak betaald, aangezien (waarschijnlijk) de gemaakte kosten niet gelijk staan aan de verandering in de no- claim.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist. Dat laatste suggereerde ik ook al in mijn antwoord.
Stel je voor dat je vader all-risk verzekerd is dan betaald de verzekering. Maar dan is je vader wel no-claim korting kwijt. Mogelijk moet hij ook nog betalen omdat hij een eigen risico heeft. Is je vader alleen WA verzekert dan moet ie zelf de schade betalen.

Succes en hopelijk komt het goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De autoverzekering van je vader.