Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft gewonnen geld via gokken / kansspelen invloed op mijn ziektewetuitkering?

Op dit moment zit ik in de ziektewet. Nu heb ik via toto een mooi bedrag van 1000,- euro gewonnen. Heeft dit invloed op mijn ziektewetuitkering? Zelf heb ik met zowel UWV als de belastingdienst gebeld en eigenlijk van beide geen helder antwoord gekregen. Uwv medewerker geeft aan dat zij niet weet of het belastbaar inkomen is. Belastingdienst geeft aan dat het niet hun gebied is maar die van het UWV.

2.5K
ronron1212
een jaar geleden
Nee dat heeft geen invloed op je ziekte uitkering. Je moet er wel belasting overbetalen.
pietkooten
een jaar geleden
Bedankt voor je snelle reactie. De belasting op kansspelen wordt sinds 2023 betaald door de in nederland legale gokaanbieders toch?
ronron1212
een jaar geleden
Niet altijd maar wel vaak wordt het ingehouden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja, gewonnen geld via gokken / kansspelen kan invloed hebben op je ziektewetuitkering. Het kan gezien worden als inkomsten en kan leiden tot een verlaging van je uitkering. Neem contact op met het UWV voor meer informatie.
(Lees meer...)
9 maanden geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding