Heb ik nu al recht op WW of bijstand?

Goeiedag,

Ik zit in de situatie dat ik ontslag met wederzijds goedvinden heb gekregen (VSO), het probleem is echter dat mijn contract tot oktober doorloopt en als ik teken tot die tijd op non-actief met onbetaald verlof wordt gezet. Nu vraag ik me af hoe het zit met het aanvragen van WW. Kan ik hier nu al aanspraak op maken, of zou dat betekenen dat ik hier in oktober pas recht op zou hebben? Wat zijn de mogelijkheden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je wordt ontslagen met wederzijds toestemming dan is dat einde contract. Dan heb je dus recht op ww. Schijnbaar denken jullie dat het contract niet eindigt maar bij het aangeven van een ontslag ook met een wederzijds ontslag is dat het einde van het contract en dat staat ook vermeld in de overeenkomst anders zal de werkgever tot het einde moeten betalen. Schijnbaar denken jullie dat het contract niet eindigt maar bij het aangeven van een ontslag ook met een wederzijds ontslag is dat het einde van het contract en dat staat ook vermeld in de overeenkomst anders zal de werkgever tot het einde moeten betalen.

Toegevoegd op 11 juni 2021 17:56: tekst

Wat je mogelijkheden zijn kan je het beste bij het UWV navragen. Als je denkt recht te hebben op een WW-uitkering, moet je deze bij het UWV aanvragen. Hierbij een link naar de site van het UWV met informatie over o.a. het aanvragen van een uitkering.

Bronnen:
https://www.uwv.nl/particulieren/klantense...

Als je er recht op hebt, krijg je niet eerder WW dan de einddatum die in de vso staat. Tot dat moment ben je namelijk nog in dienst van je werkgever en zou de werkgever je ook gewoon moeten doorbetalen. Er zijn kennelijk redenen (waar wij niets mee te maken hebben) dat hij dat niet doet. Maar dat zijn afspraken die gelden tussen jou en je werkgever. Maar weet je zeker dat dat klopt? Laat een vso altijd nakijken door een jurist met kennis van arbeidsrecht, voor je 'm eventueel tekent.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100