Moet ik bij AOW en/of pensioen loonheffingskorting aanvragen?

Heb bij aow gedaan, dus geen loonheffingskorting, en nu krijg ik ongeveer €150 per maand minder! Hoe komt dat?
Bij pensioen loonheffingskorting ook nee gedaan! Is hetzelfde gebleven

1.5K

Antwoorden (1)

Je moet bij je aow de loonheffingskorting op ja zetten en bij je pensioen op nee.
3 jaar geleden
jc54
3 jaar geleden
Mij is destijds geadviseerd de loonheffingskorting op ja te zetten bij het hoogste bedrag. In mijn geval het pensioen.
ronron1212
3 jaar geleden
@jc54 je aow is het juiste bedrag om op ja te zetten
Computoon
3 jaar geleden
Maakt uiteindelijk niets uit. Als je aangifte inkomstenbelasting doet, wordt met de juiste bedragen aan heffingskorting rekening gehouden. Wel ervoor zorgen dat maar op 1 plaats tegelijk de loonheffingskorting op 'ja' staat. Meestal wordt gezegd: zet 'm bij het hoogste inkomen op 'ja'. Maar dat hoeft niet. Iemand die ėn AOW ėn pensioen heeft, loopt de kans dat hij belasting moet bijbetalen in het geval door samentelling de 'top' van het inkomen in een belastingschijf terecht komt met een hoger belastingpercentage.
Herman63
3 jaar geleden
Ik had m'n aow op ja en pensioen op nee, net als een jaar eerder. En krijg nu 1600 bijbetalen. Vorige jaar kreeg ik terug. Ra ra