Je hoeft geen studiefinanciering terug te betalen.

"Doet u mbo? Of valt u onder het oude stelsel van studiefinanciering voor hbo en universiteit? Dan mag u niet te veel bijverdienen. Anders moet u studiefinanciering terugbetalen. Dit geldt ook als u alleen het studentenreisproduct hebt.

Onbeperkt bijverdienen voor leenstelsel en voortgezet onderwijs
Valt u onder het nieuwe stelsel ('leenstelsel') voor hbo en universiteit? Of doet u voortgezet onderwijs? Dan maakt het niet uit hoeveel u bijverdient.

Hoeveel u mag bijverdienen
De grens voor bijverdienen is in 2020 € 15.003,05 (in 2019 € 14.682,96). Het gaat om uw verzamelinkomen of belastbaar loon. Als u de grens voor bijverdienen nadert, moet u uw studiefinanciering en reisproduct stopzetten."
.
Bij eur 12.000 blijft antwoord hetzelfde.
Toegevoegd op 14 januari 2020 19:46: tekst
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dank u wel voor uw snelle reactie. En weet u toevallig ook of ik een deel aan de belasting terug moet betalen aangezien ik die jaar 12000 ivm de loonheffing.
Computoon
4 jaar geleden
Als je brutoloon eur 12.000 per jaar is en je had de loonheffingskorting het hele jaar op aan staan (en verder heb je geen inkomsten of vermogen dat meetelt voor de belasting) gebeurt er niets. Je hoeft geen belasting te betalen maar je krijgt ook geen belasting terug. Als je GEEN recht op studiefinanciering gehad zou hebben, was het wat anders geweest. Dan zouden de studiekosten (onder bepaalde voorwaarden) een aftrekpost zijn in de aangifte inkomstenbelasting. Net als je bijv. ook zorgkosten of giften als aftrekpost kunt hebben. Maar als dat allemaal niet aan de orde is, volgt er geen teruggaaf of bijbetaling. Wel aangifte doen als je straks de uitnodiging van de Belastingdienst ontvangt. By the way: je eur 1200 uit de vraag is nu 12.000 geworden? Heeft in dit geval geen gevolg voor mijn antwoord.