Gaat het uwv mij korten op mijn uitkering omdat mijn vrije uren zijn uitbetaald?

In de jaren dat ik ziek was heb ik heel veel vrije uren opgespaard
Ongeveer 300 de dagen die in werkte kon ik ze niet opnemen dan werden ze afgekeurd door mijn leidinggevende
Nu ben ik afgekeurd en zijn ze uitbetaald
Maar is dit nu een leuke extra?

Antwoorden (1)

Dat is zeer goed mogelijk. De inkomsten uit de openstaande verlofdagen geef je door als inkomsten (sv-loon) bij de WIA-uitkering. Omdat de WIA-uitkering is begonnen tijdens het dienstverband waarin je de verlofdagen hebt opgebouwd, hebben deze inkomsten inderdaad invloed op de WIA-uitkering.