Is er een manier om huurtoeslag te ontvangen?

Ik wordt dit jaar 20. Mijn huur+servicekosten zijn hoger dan 424,44 . Dit mag dus niet. Nu zijn mijn kosten 427,06. *Dus nog geen 3 euro boven het toegestane bedrag*. Dit is natuurlijk zeer frustrerend
Zou er een manier zijn om toch nog die huursubsidie te krijgen? Iemand ideeën?
(Gem. 's-Hertogenbosch)
Ik zie net dat de subsidiabele huur 410,75 is. Ik weet niet wat dit precies inhoud.. Misschien nog interessant?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@Onbekend99, De subsidiabele servicekosten is het deel dat je mag opgeven aan de Belastingdienst voor de huurtoeslag.
De kale huur en de subsidiabele servicekosten worden samen de subsidiabele kosten genoemd.
Zie bv uitleg op: woonnetrijnmond.nl
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Zie ook www.belastingdienst.nl
Huurtoeslag en verworven recht

Antwoorden (2)

De subsidiabele huur is 410,75, dus je kutn op basis van dit bedrag gewoon huurtoeslag aanvragen.
4 jaar geleden
tinus1969
4 jaar geleden
Kale huur = subsidiabele huur.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Hetgeen @tinus1969 hier in een reactie schrijft in niet juist.
Kale huur én de subsidiabele servicekosten samen noemen wij de subsidiabele kosten.
Op basis hiervan wordt de huurtoeslag berekend.
Zie bv de uitleg op woonnetrijnmond.nl
De subsidiabele servicekosten is het deel dat je mag opgeven aan de Belastingdienst voor de huurtoeslag.
De kale huur en de subsidiabele servicekosten worden samen de subsidiabele kosten genoemd.
Je kunt huurtoeslagtoeslag aanvragen wanneer je denkt aan alle voorwaarden te voldoen. Dat kan dus óók vanaf een moment in het verleden. Misschien heb je pas recent ontdekt dat je denkt recht te hebben op huurtoeslag, en wil graag weten of je vanaf nu of zelfs met terugwerkende krachtwerkende kracht recht hebt op huurtoeslag. Vraag het in ieder geval aan.
Je kunt een specifieke vraag ook stellen aan één van de deskundige medewerkers van
https://www.toeslagenaanvragen.net/
https://www.toeslagenaanvragen.net/huurtoeslag-aanvragen-met-terugwerkende-kracht/