Ik ben op 5 juli 18 geworden en heb als datum zorgtoeslag 5 augustus opgegeven, hoe kan ik dat aanpassen?

Nu zie ik op het overzicht dat ik in augustus geen zorgtoeslag krijg terwijl mijn tweelingbroer dit wel krijgt , moet ik mijn zorgtoeslag stopzetten en opnieuw aanvragen, zo ja welke datum moet ik dan kiezen

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Je kunt zorgtoeslag aanvragen vanaf het moment dat je 18 bent en dan krijg je 'm (als aan alle voorwaarden wordt voldaan) in de maand daarna. Je moet ook premie voor de zorgverzekering betalen vanaf de maand na de maand waarin je 18 bent geworden.

Misschien kun je het beste eerst contact opnemen met de Belastingtelefoon. Want die regelt ook alle toeslagen.
0800 - 0543 (gratis)
Je burgerservicenummer (BSN) bij de hand houden en rekening houden met een flinke wachtrij.
Toegevoegd op 15 juli 2018 16:55: tekst