Als je gaat studeren en recht hebt op studiefinanciering of een levenlanglerenkrediet via DUO, dan gaat je uitkering omlaag. Deze wordt 25% van het wettelijk minimumloon. Daarnaast ontvang je studiefinanciering.
Maar als je een opleiding wilt gaan volgen waarvoor DUO geen studiefinanciering toekent dan hou je recht op je volledige Wajong-uitkering.

Bespreek dit eerst met jouw arbeidsdeskundige van het UWV. Die kan je verder helpen.