Ik heb een vraag van een vriendin zonder pc. wanneer krijgt zij pensioen uitgekeerd?

Een gescheiden vriendin van mij die overigens maar 5 jaar gehuwd is geweest maar haar ex is nog in leven, maar stukken ouder dan haar en heeft allang de pensioengerechtigde leeftijd,nu denkt zij dat, wanneer zij 65 wordt een bedrag krijgt uitgekeerd van zijn pensioen ...lijkt mij vreemd maar misschien is hier iemand die het wel weet?

Antwoorden (1)

Pensioen wordt meestal uitgekeerd op de dag dat je 65 jaar wordt. Als je vriendin eerder met pensioen wil, kan dit als ze minimaal 15 jaar AOW-premie heeft betaald. In dat geval kan ze eerder met pensioen gaan, maar dan wordt het pensioen verlaagd.
Bronnen:
een maand geleden