Op welke uitkering/regeling heb ik recht in de Verenigde Staten?

Ik ben een 45jarige bouwvakker maar ik heb last gekregen van mijn rug. Hierdoor heb ik al 1 jaar niet meer gewerkt. Mijn keuringsarts vind dat ik niet meer in de bouw in de bouw kan werken. Toch ben ik maar 50% afgekeurd. De keuringsarts vind me geschikt voor licht administratief werk

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.8K
tinus1969
6 jaar geleden
Waar woon je nu?
gvrox
6 jaar geleden
Waarom de VS, heb je de Amerikaanse nationaliteit, of heb je daar ooit gewerkt ?
paulus811
6 jaar geleden
Iemand die Henk de Bruin heet lijkt me geen Amerikaan, maar het zou kunnen natuurlijk. Denk wel dat het handig is om te weten, want Amerika is niet bepaald een land waar men met uitkeringen staat te wapperen zoals in het gekke Nederland.
gvrox
6 jaar geleden
Niet dat ik verwacht dat ie Amerikaan is hoor, maar henkdebruin kan ook een alias zijn :) Bij mijn weten heb je nergens recht op totdat je minstens 2 jaar belastingen/premies hebt betaald daar. Als gewone Nederlander zul je zonder een baan in de VS het land niet binnen kunnen komen om er te gaan wonen (zelfs met een contract is het niet eenvoudig, een werkvisum krijg je niet zomaar). Met Trump zal het zeker niet makkelijker worden.
gvrox
6 jaar geleden
@henkdebruin zonder extra informatie is de vraag niet te beantwoorden, dus geef aub de gevraagde info
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Sorry voor de verwarring. Ik wil misschien naar Amerika gaan verhuizen in verband met familie dus vandaar.

Antwoorden (1)

De eerste hindernis zal het verkrijgen van een visum / verblijfsvergunning zijn, maar zelfs als dat lukt zul je nergens recht op hebben omdat je niets hebt opgebouwd.