Telt de 13e maand/eindejaarsbonus wel of niet mee voor je inkomensgrens bij huurtoeslag?

Geldt voor het berekenen van de maximale inkomen voor een huurtoeslag, je 13e maand/eindejaarsuitkering wel of niet mee?

Kortom: zit bij je "jaarinkomen" de 13e maand/eindejaarsuitkering altijd inbegrepen?

6.4K

Antwoorden (2)

Ja die telt gewoon mee het is inkomen. Ja die staat ook altijd vermeld in je jaaroverzicht er moet namelijk ook belasting overbetaald worden. Op je jaaroverzicht staat je totaal brutoloon inclusief je 13 de maand.
5 jaar geleden
Ja, een 13e maand is gewoon inkomen en telt mee voor de hoogte van de huurtoeslag. Dat geldt ook voor vakantiegeld en eventuele individuele bonussen.
Voor berekening van huurtoeslag zijn en bepaalde situaties die van invloed kunnen zijn, zo KAN bijvoorbeeld een eenmalige afkoop van een pensioenregeling buiten beschouwing worden gelaten bij de berekening van een jaarinkomen. Het is goed om te kijken of er wellicht een bijzondere situatie van toepassing is. Let op dat deze uitzondering niet automatisch ook doorwerken in een eventuele toeslag voor ziektekosten.
Toegevoegd op 05 november 2018 10:47: bron, tekst
5 jaar geleden
paulus811
5 jaar geleden
Altijd leuk zo'n anonieme min