Afgekeurd maar wil graag gewoon werken. Wat voor stappen mag en/of moet ik nemen?

Hai, Ik zit momenteel in de bijstand en ben 100% afgekeurd. Alleen wil ik zo graag werken en weer tegen aan gaan. Ben ivm Post traumatisch stress stoornis en ziekte afgekeurd. Maar wil juist gewoon uit de bijstand en werken voor mijn geld.Dus mijn vraag is... Mag ik gaan werken? Wat voor stappen moet ik ondernemen, om geen problemen te hebben met uitkeringverstrekkers? Wil het zo netjes mogelijk afhandelen en gewoon mijn uitkering stopzetten. Weet alleen niet hoe of wat... Wil graag weten of ik dan herkeurt moet worden of gewoon mag solliciteren?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je aanstaande werkgever zal je waarschijnlijk willen laten keuren. Het is echt wel mogelijk dat je wordt goedgekeurd. Ik zou met de uitkerende instantie overleggen ivm wat er gebeurt als het niet goed gaat. Veel succes.

Antwoorden (2)

Wat je kunt doen is:
- solliciteren
- aan het werk
- als het werk goed gaat en je krijgt loon
- je uitkeringsinstantie vertellen dat ze de uitkering mogen stoppen
Herkeuring is niet nodig.

Toegevoegd na 5 minuten:
Het kan zijn dat de uitkeringsinstantie een tegemoetkoming wil geven aan het bedrijf dat je in dienst neemt, wegens het in dienst nemen van een "krakkemikkig" iemand.
Ga daar niet op in, want het betekent voor het bedrijf een enorme rompslomp aan papierwerk voor een luttel bedrag.
Daar hebben ze zeker geen zin in.
Werk ze.
6 jaar geleden
Vraag een indicatie baanafspraak aan en/of doe op een beroep op hulp van je gemeente bij (aangepast) werk.