Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Afgekeurd maar wil graag gewoon werken. Wat voor stappen mag en/of moet ik nemen?

Hai, Ik zit momenteel in de bijstand en ben 100% afgekeurd. Alleen wil ik zo graag werken en weer tegen aan gaan. Ben ivm Post traumatisch stress stoornis en ziekte afgekeurd. Maar wil juist gewoon uit de bijstand en werken voor mijn geld.Dus mijn vraag is... Mag ik gaan werken? Wat voor stappen moet ik ondernemen, om geen problemen te hebben met uitkeringverstrekkers? Wil het zo netjes mogelijk afhandelen en gewoon mijn uitkering stopzetten. Weet alleen niet hoe of wat... Wil graag weten of ik dan herkeurt moet worden of gewoon mag solliciteren?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je aanstaande werkgever zal je waarschijnlijk willen laten keuren. Het is echt wel mogelijk dat je wordt goedgekeurd. Ik zou met de uitkerende instantie overleggen ivm wat er gebeurt als het niet goed gaat. Veel succes.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Wat je kunt doen is:
- solliciteren
- aan het werk
- als het werk goed gaat en je krijgt loon
- je uitkeringsinstantie vertellen dat ze de uitkering mogen stoppen
Herkeuring is niet nodig.

Toegevoegd na 5 minuten:
Het kan zijn dat de uitkeringsinstantie een tegemoetkoming wil geven aan het bedrijf dat je in dienst neemt, wegens het in dienst nemen van een "krakkemikkig" iemand.
Ga daar niet op in, want het betekent voor het bedrijf een enorme rompslomp aan papierwerk voor een luttel bedrag.
Daar hebben ze zeker geen zin in.
Werk ze.
(Lees meer...)
6 jaar geleden
Vraag een indicatie baanafspraak aan en/of doe op een beroep op hulp van je gemeente bij (aangepast) werk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding