hoelang heb ik recht op een uitkering?

2 jaar geleden is mijn contract niet verlengt bij mijn vorige werkgever, ik heb heel de ww uitkering uitgezeten en 1 maand geen uitkering gehad.
Heb nu een jaar nieuw werk 1 keer een half jaar contract en 1 keer een jaar, deze loopt over 4 maanden af.
Nu is mijn vraag: mocht mijn contract niet verlengt worden krijg ik dan alleen een uitkering over deze 1,5 jaar werken of heb ik recht op meerderen maanden.
Bedankt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beste Gast166447, Je geeft aan dat je na je eerdere WW-uitkering 1,5 jaar hebt gewerkt. Word je daarna opnieuw werkloos?
De hoogte en duur van de WW-uitkering wordt opnieuw vastgesteld. Voldoe je dan opnieuw aan de jareneis?
Je nieuwe WW-uitkering wordt dan opnieuw berekend op basis van je totale arbeidsverleden.
De eerdere WW-uitkering die je hebt gehad is daarbij niet van belang. Voldoe je niet aan de jareneis?
Je kunt dan alleen in aanmerking komen voor de basis WW-uitkering van drie maanden. Actuele informatie vind je op deze pagina: http://bit.ly/xTKpZ4 Met vriendelijke groet, René
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare

Het beste antwoord

Als je in de vorige periode alle mogelijkheden van de ww hebt benut krijg je nu alleen ww over je laatst gewerkte periode.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een vriend van mij had 13 maanden recht op een uitkering hij had er 10 benut weer een half jaar gewerkt na dat half jaar had hij weer recht op 13 maanden en niet 3 daarom de onduidelijkheid.
ronron1212
10 jaar geleden
hij zou daar geen recht op hebben slechts 3 maanden van de vorige periode misschien is je vriend dat ook niet duidelijk. Om 13 maanden te hebben moet hij ook al een tijdje hebben gewerkt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zal een fout van uwv geweest zijn denk ik dan ;d hij heef 2 keer meer als 10 maanden ontvangen.
Bedankt voor u reactie.

Andere antwoorden (1)

Je krijgt dan alleen over de laatste periode een uitkering. Het minimum wat je krijgt is 3 maanden.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/werkloosheid-en-ww/vraag-en-antwoord/hoe-lang-heb-ik-recht-op-een-ww-uitkering.html