wat is het verschil tussen een jongerenrekening en een volwassen rekening?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Sparen
3.8K

Antwoorden (2)

Bij een jongerenrekening kunnen de ouders of andere verzorgers van de jongere toezicht houden op het saldo. Bij een rekening van een volwassene kan dat niet. Daar kan eventueel wel toestemming aan de partner of een ander financieel verantwoordelijk persoon worden gegeven om aan de rekening te komen.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat klopt niet (helemaal). Er zijn genoeg jongerenrekeningen die ook voor personen boven de achtien zijn. Hier hebben de ouders geen enkele controle over. Neem bijvoorbeeld de SNS jongerenrekening: "SNS Jongerenrekening is voor iedereen tussen 12 en 25 jaar en kost je niks! " https://www.snsbank.nl/particulier/betalen/jongerenrekening.html
Bij een jongerenrekening is roodstaan niet mogelijk. En het maximale opnamebedrag per dag is veel lager dan bij een normale betaalrekening. Uitzondering is bij de SNS, daar kun je met een jongerenrekening max 3 dagen per maand roodstaan. Die heeft ook het hoogste bedrag dat per dag gepind kan worden (1000 euro), maar die is dan ook voor jongeren tot 25 jaar.