bestaat er een rekening waar je je geld kan vast zetten voor een eigen bepaalde tijd?

Ik wil een bedrag vast zetten voor een kortere tijd dan 1 jaar,
om het makkelijk te houden, nemen we gewoon 200 dagen,

Dus ik wil het geld vast zetten zodat ik het er niet zo 1.2.3. vanaf kan halen,
alleen in uiterste nood,

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sparen
2.5K
SimonV
10 jaar geleden
Je kunt je geld wel tegen ca. 2% vastzetten op een spaardeposito voor 3, 6 of 9 maanden.
Bij bepaalde banken kun je het geld er elk ogenblik weer afhalen, met een boete (ABNAMRO en Centraal Beheer, geloof ik). http://www.spaarinformatie.nl/ Maar ik zou niet weten waarom je dit zou doen, je krijgt niet meer rente, alleen maar meer beperkingen.
fisbel
10 jaar geleden
TS wil juist beperkingen. De beperking dat gedurende 200 dagen het spaarbedrag niet opgenomen kan worden. Met neem ik aan een rente die gelijkwaardig is met rente die je krijgt bij vrij opneembaar.
SimonV
10 jaar geleden
Dan lijkt het me eenvoudiger om ergens een spaarrekening te openen en je ouders of een vriend het wachtwoord te geven dat ze dan mogen wijzigen. In geval van nood vraag je hen het nieuwe wachtwoord om geld op te nemen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een spaarrekening of -deposito tegen een exact door jou bepaald aantal dagen bestaat niet in Nederland. De termijnen liggen vast bij de banken en daar is volop keuze in. Je kunt een gratis abonnement nemen bij de Consumentenbond via http://www.spaarrente.nl/actueel-overzicht-interessante-spaarrentes-en-aanbiedingen?gclid=CKOJ-LeZrrsCFTMftAodRiAAoQ daarmee houden zij je regelmatig op de hoogte van de actuele rentes. Ook geven zij je ideeën als je je spaargeld bij een bank hebt geparkeerd waarbij je een lagere rente ontvangt.

Het beste antwoord

Sorry, maar ik gaf even een verkeerde link van de Consumentenbond; de juiste is http://www.consumentenbond.nl/spaarrekening/extra/spaarrekening-samenvatting/#item0 Uiteraard kun je ook op de aangegeven link van de Spaarrentewijzer.nl kijken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er zijn bij de banken spaarconstructies die dit mogelijk maken. Bij elke bank kan er een iets andere voorwaarde gesteld worden en een andere rentevergoeding. Om dit allemaal te weten moet je informatie van de banken ophalen.
10 jaar geleden
SimonV
10 jaar geleden
Interessant! Heb je een link waar hier meer over wordt gezegd?
Ik ken alleen maar deposito's van 3, 6 of 9 maanden.
fisbel
10 jaar geleden
@Castle:
Dit is toch geen antwoord. Hoogstens een reactie
In uw 'antwoord' zegt u eigenlijk alleen dat het mogelijk is voor een bepaalde tijd geld vast te zetten. Link? Bank? Informatie hierover? Het zal duidelijk zijn dat het + punt niet van mij afkomstig is.