hallo Mijn vraag is het verstandig om te sparen via het Rabo SaldoSparen?

Ik wil beginnen te sparen en nu heb ik via de Rabobank website gelezen dat je automatische kan sparen via de Rabo SaldoSparen.
Dat houdt in dat aan het eind van de maand automatische een bepaald bedrag waar je een maxima aan kunt stellen wat er per maand van je loon overblijft automatische naar een spaarrekening wordt afgeschreven.
Is het verstandig om hier aan mee te doen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sparen
3.6K

Het beste antwoord

Ja hoor want je kunt je geld altijd weer terugboeken, er zit geen addertje onder het gras en zo maak je maximaal gebruik van je rente. Kies zelf een datum vlak voor je loon gestort wordt.

Voordelen
u weet zeker dat het geld dát u kunt sparen naar uw spaarrekening gaat
u kiest zelf een datum waarop we het saldo op uw betaalrekening checken
u kunt eenvoudig het spaarbedrag terugstorten op uw betaalrekening
u kunt Rabo SaldoSparen ieder moment wijzigen of stopzetten via uw Rabobank

Voorwaarden
overboeking ten laste van betaalrekening
saldo-check: iedere maand op een vaste datum of iedere vier weken
instellen minimumbedrag op betaalrekening
instellen maximale periodieke overboeking
overboeken kan alleen naar een rekening Rabo InternetSparen of naar een Rabo SpaarRekening waarvan u (mede)rekeninghouder bent
beide rekeningen lopen bij dezelfde lokale bank.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oja, let er alleen even op dat als je bijv op vakantie gaat en je wilt een wat groter bedrag op je rekening hebben zodat je dat zo kan pinnen dat die ene datum dan niet in je vakantie valt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is verstandig als je een appeltje voor de dorst achter de hand wil hebben. Je spaart zo bijna ongemerkt een leuk bedragje bij elkaar. Dat kun je trouwens ook doen door zelf je uitgaven een beetje in de gaten te houden en elke maand een vast bedrag(je) over te laten boeken naar je spaarrekening.

Verder is sparen momenteel helemaal niet zo gunstig omdat de spaarrente extreem laag is (ik geloof 1,8 % op een Rabo-rekening). Als je het geld kunt missen, kun je veel, veel beter aflossen op je hypotheek als je die hebt, of investeren in zonnepanelen voor op je huis en zo je energierekening omlaag krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk toch dat het erg lang duurt voor je wat met die zonnepanelen gaat verdienen en tegen die tijd is de rente misschien ook wel weer wat hoger.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En de energieprijzen ook. De terugverdientijd is momenteel ongeveer 12 jaar, terwijl de panelen 25 jaar mee gaan. Dus op de lange termijn ben je er veel beter mee af dan met spaarcentjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vraag het me af, je moet dan dat bedrag ook wel echt hebben, daar gaat het hier niet om. Ik zag gisteren een andere vraag over <40.000 euro wat vrij kwam en niet nodig is. Dan zou je zo'n advies kunnen geven, vraagsteller heeft het daar niet over. Je kunt niet zomaar zonnepanelen kopen als je elke maand tussen de 50-100 euro over hebt.