Mag een gehuwd persoon met een spaarrekening op zijn eigen naam doen met het geld wat hij wil?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sparen
2.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tuurlijk waarom niet?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, hij/zij mag ook schulden maken...
ronron1212
10 jaar geleden
gehuwd in gemeenschap dan heeft het geen betekenis dat het geld op jou naam staat. het is het geld van de gehuwden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Precies ronron!
redhouse
10 jaar geleden
Als het een erfenis betreft en in het testament staat beschreven dat het geld alleen voor deze persoon bedoelt is en niet de aangetrouwde valt het niet in gemeenschap van goederen
ronron1212
10 jaar geleden
Kun je dat onderbouwen?
fisbel
10 jaar geleden
http://www.vbcnotarissen.nl/nieuws/uitsluitingsclausule-erft-de-koude-kant-ook-mee

Antwoorden (1)

Als je in gemeenschap van goederen bent getrouwd is jouw kapitaal ook geld van je partner en zou je dus moeten overleggen. Het feit dat je een eigen rekening hebt zegt niets.
Ben je niet in gemeenschap van goederen getrouwd, dan mag je er mee doen wat je wilt, zolang je jullie beider belang niet schaadt.